EN
بلاگ - March 12, 2019

کارگاه آموزشی ارزیابی رقبا در آبان ماه ۱۳۹۷ برگزار گردید

کارگاه آموزشی ارزیابی رقبا با تدریس جناب آقای سعید رادمنش در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۷ در شتاب دهنده کوانتوم برگزار گردید.

تجزیه و تحلیل رقیب در بازاریابی و مدیریت استراتژیک، یک ارزیابی از نقاط ضعف و قوت رقبای فعلی و بالقوه می‌‎باشد. این تجزیه و تحلیل، امکان شناسایی فرصت‌ها‎ و تهدیدها را فراهم می‌‎کند. تجزیه و تحلیل رقیبان یکی از مؤثرترین استراتژی‌ها‎ در مدیریت وب سایت به شمار می‌‎رود. این کار می‌‎تواند در مرحله اجرا، نظارت و تنظیم صورت بگیرد. به بیان واضح‎تر، تجزیه و تحلیل رقبا به معنای شناسایی رقبا و ارزیابی استراتژی‌ها‎ برای تعیین نقاط قوت و ضعف خود نسبت به کسانی است که محصولات یا خدماتی شبیه به ما دارند.

هنگامی که شما می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید، قبل از هر کاری باید رقبای موجود را شناسایی، بررسی و تحلیل کنید تا بتوانید در جهت فعالیت خود برنامه ریزی دقیق و مشخصی را پیش بگیرید. هدف از برگزاری این کارگاه نحوه شناسایی رقبای بالقوه و بالفعل و در نهایت طراحی استراتژی های رقابتی برای حفظ بقای کسب و کار در کنار رقبا بود.