EN
Uncategorized - شهریور ۳۱, ۱۳۹۷

کارگاه آموزشی مدل های درامدی

کارگاه آموزشی مدل های درامدی از سری کارگاه های دوره کوانتوم آکادمی_نوکا در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۷ در شتاب دهنده کوانتوم توسط سرکار خانم مهناز رفعت ماه برگزار گردید.

 خلاصه مطالب ذکر شده در این کارگاه به صورت زیر است:

انواع مدل های درآمدی

  1. پلتفرم ها
  2. نذورات
  3. تبلیغات
    مثل تبلیغات در روزنامه ها،تلویزیون، رادیو و هرجایی که دیده شود.(البته باید تعداد کاربران کسب و کار ما زیاد باشد).
  4. فریمیوم
    هسته ی اولیه رایگان اما ویژگی ها اختیاری پولی مثل
    Drop box
  5. متن باز
    ترکیبی از فریمیوم و جمع سپاری
  6. تیغ و ریش تراش
    مثل اینکه سیم کارت دانشجویی ارزان یا حتی رایگان بگیریم ولی سود اصلی و دائمی از استفاده ی ما برای شرکت مربوطه حاصل می شود.
  7. واسطه گری اطلاعات
    فروش داده های کلان
  8. پرداخت حق استفاده
    مثل ایرانسل و همراه اول
  9. اخذ کمیسیون
    مثل بنگاه دارها یا اپلیکیشن بازار
  10. حق اشتراک
    مثل اشتراک فیلیمو یا تماشا
    *برای نگه داری مشتری در این مدل باید دائماً تغییراتی متناسب با سلیقه مخاطب انجام دهیم.
  11. خدمات افزوده
    به این شکل که هسته ی محصول را می فروشند و برای ویژگی ها اختیاری هم پول دریافت می کنند مثل خرید خودرو.
    در این مدل وابستگی ضروری بین محصول اولیه و خدمات افزوده وجود ندارد.
  12. آی کی دو
    پیدا کردن نقاط خالی بازار و مانور دادن بر آن ها.
  13. خواب سرمایه (غیر قانونی)
    دریافت سود از پولی که مشتری زودتر از دریافت خدمت یا محصول آن را پرداخت می کند مثل شارژ کیف پول الکترونیکی
  14. فروش متقاطع
    فروش محصولات مرتبط با محصول اصلی مثل فروش مجصولات جانبی در پمپ بنزین ها
  15. سرمایه پذیری جمعی
    پروژه ای تعریف می شود و شما (شاید همراه با دیگران) برروی آن سرمایه گذاری می کنید و از نتایج آن سهمی می برید.
  16. جمع سپاری
    ترجمه کردن یک متن توسط مترجم های مختلف و سپس جمع کردن کل کار
  17. وفادار سازی مشتریان
    ارائه کد تخفیف برای مشتریان دائمی
  18. فروش بی واسطه
    واگذاری نمایندگی های مختلف
  19. فرانچایز
    واگذاری نمایندگی به اشخاص و استاندارد سازی هرکدام از این نمایندگی ها مثل
    KFC یا آیس پک.
    در این مدل برند و تجربه به آن نمایندگی داده می شود.
  20. دنباله دار
  21. فقرا به عنوان مشتری
    انطباق کامل محصول برای مشتریان کم درآمد
  22. فریمیوم وارونه
    فقط افراد خاصی در ازای پولی که پرداخت می کنند از خدمات استفاده می کنند؛ مثل بیمه
  23. بلاک چین
     اطلاعات به جای ذخیره شدن در یک جای مشخص، بر روی سیستم کاربران استفاده می شود.